Original WYZE Cam Pan was working fine, now won't connect

Attempt to re-setup doesn’t respond when pressing the ‘setup’ button. Unit displays a solid yellow light. Have tried power-cycling the unit several ways. Still “frozen”. YES. I have updated the version software/ firmware prior to issue. Any ideas to try, folks?

Welcome to the Wyze User Community Forum @michael_cullins! :raising_hand_man:

If a Factory Reset (10s long press) doesn’t reboot it and make it log back in, it sounds like the only hope for getting it back online is to manually flash the firmware.

Only use a wiped 32GB Card.

Buenas tardes, yo tengo el mismo problema, mi cámara wyze cam pan v1, funcionaba muy bien, hasta que aplique la última versión del firmware 4.10.9.1851 (Febrero 2, 2023) y daño mi cámara haciendola inservible, ya probé todos los Firmware anteriores y ninguno funciona


:
Solo el único que tiene efecto sobre la cámara es el Firmware PanWebCam, pero solo funciona como cámara Web. Por lo que pienzo que wyze actuo de mala fe al actualizarme al último Firmware, que lo único que pasó fue dañar mi cámara.

Espero, tengan pronta una solución real, ya que son ustedes los que fallaron al actualizar el firmware.

Welcome to the Wyze User Community Forum @RickGarcia! :raising_hand_man:

This is a user to user forum. I do not work for Wyze or represent them. I am a Wyze Customer just like you. I have a Cam PanV1 that has run every version of production and Beta Firmware since I purchased it and it hasn’t had any issues. It is currently running Beta FW v. 4.10.9.2351 after updating from a successful update and operation of 4.10.9.1851 since its Beta and Production release last February.

It is possible that the update somehow failed in transfer and left the firmware corrupt.

Flashing firmware can be tricky. You should do a factory reset first and must use a blank FAT32 formatted 32GB SD Card. If the first card doesn’t work, try a different card. I do have some cards that are just junk and won’t work.

Also, I can’t help you with how to deal with the WebCam firmware, I have never used it.

La versión más vieja del firmware que pude obtener fue la 4.10.3.108(Julio 8, 2023) y al aplicarlo manualmente, la cámara se vuelve loca, girando interminablemente de manera horizontal y vertical al mismo tiempo.
Entonces mi conclusión, ustedes los de Wyze sí dañaron mi cámara a través de la actualización automática de firmware.

Espero, sean responsables al respecto para solucionar este problema.

Buenas tardes, gracias por responder, donde puedo descargar el firmware beta 4.10.92351?

Unfortunately you can’t download the Beta Firmware. It is only available by OTA update thru the App for an online and working cam enrolled into the Beta program.

My suggestion is to do a factory reset with no SD Card installed, unplug the cam, and flash the most recent firmware available or one version back. Once the cam has a good firmware flash and has been reinstalled, then it can be enrolled in the Beta program to get the update.

Hola, yo tengo el mismo problema, tenia unas camaras guardadas por un largo tiempo porque compre otras nuevas y de momento no las necesitaba, sin embargo, al volverlas a prender, ambas pidieron actualización de software, le di aceptar y despues de eso ya ninguna de las dos volvio a funcionar, solo luz amarilla, al igual que tu me di a la tarea de hacer downgrade manualmente con los firmware anteriores sin exito, sigue la luz amarilla, voy a intentar la versión webcam que mencionas para ver si funciona… por cierto, veo que tus mensajes son de hace varios meses, quisiera saber si encontraste alguna solución? si alguna de las versiones anteriores funciono? Ahorita voy en la vesion 4.10.6.193 de octubre del 2020 y siguen sin funcionar…